Hemera Annette profiljával, és írásaival bővült a www.poerava.hu oldal "Íróiskola" menűpontja

Szégyellem magam, de bevallom elkéstem; nem is keveset, vagy húsz percet, a Magyar Írószövetség székházában, az Íróiskola számára tartott szombat délelőtti első előadásról.

Egy perc alatt rájöttem, hogy csakis magammal szúrtam ki. Még jóformán le sem ültem, de máris lenyűgözve figyeltem a kissé hobó külsejű, szimpatikus férfit, akit Szkárosi Endrének hívnak, és akit ugyan először láttam életemben, mégis, olyan érzésem volt alig pár perc után, hogy én ezt az embert már egyszer, valamikor régen, éveken keresztül hallgattam! Aztán megütötte a fülemet a csodás könnyedséggel, lelkesedéssel elhangzó dallamos, olasz mondatok-, nevek sora, és csak beszélt és magyarázott, és egyszer csak ott ültem megint az Eötvös József gimnázium régi osztálytermében, 1979-et írtunk, és mi tátott szájjal hallgattuk egy helyes, törékeny asszony, Dr. Sárközy Péterné szavait, történeteit az olaszokról, az olasz nyelvről, kultúráról, emberekről!
Ő volt az, aki megszerettette velem ezt a népet, ezt a kultúrát. Na és, ugye, Szkárosi Endre előadásának címe: "Fejezetek a 20. század második felének világirodalmából ; Olasz irodalom" volt, na és ugye még egyszer, utólag kicsit ismerkedve a munkásságával, nagyon úgy tűnik, hogy előadónk számára nem ismeretlen a Sárközy név. Megható volt az a szeretet, ami az előadását jellemezte.
Érezni lehetett, hogy az olasz irodalom, nyelv, számára sokkal több mint munka, mint foglalatosság. Nos innen a déjavu - érzés...
 
És a meglepetéseknek még közel sem volt vége.
 
Szünetet jószerivel nem is tartottunk a másfél óra után, mivel az első előadást "nem tudtuk" abbahagyni, amikor besétált egy harminc körüli, sármos fiatalember, és a bemutatkozást követően határozott fellépésével
belekezdett a második előadásba, melynek témája: "Fejezetek a 20. század második felének világirodalmából ; Belga, francia irodalom" volt, és ezen belül is hangsúlyosan a szürrealista irodalom.
Azzal kezdem, hogy megint csak szégyellem magam, de nem tudtam Lackfi Jánosról, hogy ő nem más, mint a számunkra heti egy alkalommal stílusgyakorlatokat tanító Mezey Katalin fia.
Néha lemondó szomorúsággal csodálkozom rá saját "sötétségemre"...nekem ugyanis "illett volna" tudnom ezt...Most már sebaj, a lényeg a következő:
Réges-rég volt egyetemi tanulmányaimnak, atyai jóbarátom, Dr. Veress József ismeretségének, és az elmúlt egy- két évtized némi tudományos ( gazdasági ) konferenciaszervezői tevékenységének köszönhetően,
volt szerencsém életem során cirka ezer előadást meghallgatni. Azt hittem, hogy ezek után nem érhetnek meglepetések, de megint tévedtem.
Soha ilyen profi, lendületes, humoros előadói stílussal nem találkoztam, teljesen elképesztő! Ha azt gondoltam volna - márpedig újabb vallomás: azt gondoltam! -, hogy engem nem igazán érdekel a francia szürrealista irodalom, és  ahová még általuk eljutottunk, hát alaposat tévedtem! Lackfi János lenyűgöző egyénisége nem engedte, hogy ne érdekeljen, és ez az én élemedett koromban minimum meglepő....
A humoráról, egyéniségéről csak annyit, hogy a szorgos jegyzetelés közben, olykor sírtam a röhögéstől, és szerintem simán kenterbe verné a legjobb hazai stand up comedy sztárjainkat is - nem csupán kiváló irodalmár - író, költő, műfordító ő -, de állítom, színésznek is nagy tehetség lenne: egészen kiváló előadó! ( ilyenkor, amikor  néha kilépve saját árnyékomból, ilyesfajta csodás felfedezésekre jutok, amilyen például a Mezey Katalin "körüli" szellemi potenciál gazdagsága, valami furcsa jó érzés tölt el....A francba is, de jó, hogy beiratkoztam ide! )
 
Szkárosi Endréről többet tudhatunk meg például idekattintva: http://www.kontextus.hu/kia/kia.php?ID=206&action=full
Lackfi János honlapja pedig megtekinthető itt: http://www.lackfi-janos.hu/
Érdemes böngészgetni az urakat, komolyan!
És még egy örömteli hír a végére: A Poe Rava oldalán bővült az Íróiskola menüpont;
új hallgatónk Hemera Annette profilja, és remek írásai megtekinthetőek itt: http://poerava.hu/tartalmak/hemera_annette
 
Budapest 2011. március 28.

Kárpáti Zoltán

A bejegyzés trackback címe:

https://poerava.blog.hu/api/trackback/id/tr372784088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TörpMama 2011.03.30. 12:52:39

Azt hiszem, ez a legjobb reklám az Íróiskola számára! Hogy ilyen nagyszerű előadók és még nagyszerűbb előadások hangzanak ott el!

Az ember sajnálja, hogy nem lehetett ott, és hallgathatta pl. Lackfi Jánost!

A francba is, tényleg jó, hogy beirakozott ide, kedves Zoltán! :-)

kárpátizoli 2011.04.05. 23:52:31

@TörpMama: :-)Tényleg jó.
A honlapján előre mgad egy csomó eseményt, amelyeken részt vesz, pl. felolvasással, előadóként, érdemes elmenned rá kedve TörpMama, mert nagy élmény. Megjegyzem ritka profi honlapot csinált, igényes, letisztult, friss.
üdv: kárpátizoli

TörpMama 2011.04.06. 15:36:03

Mi a honlap címe, kedves Zoltán? :-)

kárpátizoli 2011.04.13. 12:04:32

@TörpMama: Alulról a hatodik sorban van ..:-))
süti beállítások módosítása